×

Uyarı

XML dosyasının yüklenmesi başarısız.

Pazartesi, 20 Mart 2017 14:57

İmza Yetkileri Yönergesi

BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL ESASLAR
1- AMAÇ
  Van Çatak Belediye Başkanlığında; Başkan adına imzaya yetkili makamları belirlemek, verilen yetkileri belli ilke ve usullere bağlamak, alt kademelere yetki tanıyarak sorumluluk duygusunu geliştirmek, üst makamlara düşünme, proje üretme ve önemli konularda daha sağlıklı karar almak için zaman kazandırmak, hizmetlerde süratli, verimli, etkin, kaliteli, ekonomik ve insan odaklı olarak doğru akışın sağlanması, bürokratik işlemin en aza indirilmesi amaçlanmıştır.

2- KAPSAM
 Bu Yönerge; Başkan, Başkan Yardımcıları, Hukuk Müşaviri ve Birim Müdürlerinin, Van Çatak Belediye Başkanlığının hizmet faaliyetlerine ait imza yetkilerini ve bu yetkilerin tam ve etkili olarak kullanılmasına ilişkin ilke ve usulleri kapsar.

3- YASAL DAYANAK
 Bu Yönerge ; 5393 sayılı Belediye Kanununun 42. maddesi uyarınca hazırlanmıştır.

4- TANIMLAR
 Bu Yönergede geçen deyimlerden ;
İdare    : Van Çatak Belediye Başkanlığını,
Başkan                                    :  Belediye Başkanını,
Başkan Yardımcısı      : Belediye Başkan Yardımcılarını,
Birim             :5393 sayılı Belediye Kanunun 48. maddesi uyarınca oluşturulan Müdürlükleri,                                                                                                                            
Birim Amiri              : Hukuk Müşaviri ve Müdürleri ifade eder.

5- YETKİLİLER
a) Başkan
b) Başkan Yardımcıları
c) Birim Amirleri,

6- İLKE ve USULLER
6.1 Kendisine yetki devredilen , bu yetkiyi Başkanın onayı olmadıkça bir başkasına devredemez.
6.2 İmza yetkilerinin sorumlulukla dengeli, tam ve doğru olarak kullanılması esastır.
6.3 Herhangi bir imza yetkisi devrinin yeniden düzenlenmesi bu Yönergede değişiklik yapılması ile mümkündür.
6.4 Başkan tarafından kendilerine devredilen imza yetkileri kullanılırken yazışmalarda, “Başkan adına” (Başkan a.) ibaresi kullanılır.
6.5 İmza yetkisi verilenler, yetki alanlarına giren çok önemli konu ve işler ile prensip kararı niteliği taşıyan, Başkanlığı ilgilendiren hususlarda, imzadan önce veya işlem safhasında üst makamlara –varsa alternatif önerilerle birlikte- bilgi sunar ve bu makamların görüş ve direktiflerine göre hareket ederler.
6.6 İmza yetkisinin kullanılmasında, hitap edilen makam ile konunun kapsam ve önemi dikkate alınır.
6.7 Her kademedeki personel, sorumluluğu derecesinde bilmek durumunda olduğu konular hakkında ve yetkisi derecesinde “bilme hakkını” kullanır.

Bu amaçla;
6.7.1 İmza yetkisi devredilen görevli, imzaladığı yazılarda üst makamların bilmesi gerekenleri takdir ederek zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
6.7.2 Başkan her konuda  “Bilme Hakkını” kullanır.
6.7.3 Gizlilik dereceli konular, bilmesi gerekenlere yalnızca bilmesi gerektiği kadarı ile açıklanır.
6.8 İmzaya yetkili kişinin izin, hastalık, görev gibi nedenlerle bulunmadığı hallerde vekili imza yetkisi kullanır. Bilahare önemli konularda imzaya yetkili kişiye yapılan iş ve işlemlerle ilgili bilgi verilir.
6.9 Yazılarda yazıyı hazırlayandan başlayarak aşama sırasına göre imza makamına kadar bütün ara kademe amirlerinin parafının alınması esastır.
6.10 Birden fazla birimi ilgilendiren veya görüşünün alınmasını gerektiren yazıların paraf bloğunda, koordine eden birim amirlerinin de parafı bulunur.
6.11 Bilgi vermeyi ve açıklama yapmayı gerektiren yazılar, birim amirleri veya görevlendireceği personel tarafından Başkanın imzasına sunulur.
6.12 Yazıların ilgili birimince hazırlanması ve oradan yayımlanması esastır.
6.13 Yazılar; varsa ekleriyle birlikte, evveliyatı olanlar veya incelemeyi gerektirenler ise dosyasıyla birlikte imzaya sunulur.
6.14 Bütün yazışmalar, Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmeliğe uygun olarak yapılır, standardizasyona özen gösterilir.
6.15 Birimler kendi arasında talimat dışında görüş, bilgi, belge, teknik ve hesabat konularında doğrudan yazışma yapabilir.
6.16 İmzalanmak üzere sunulan yazılarda düzeltme yapılması halinde, düzeltmesi yapılan yazı ve varsa yazılmış notlar yeniden yazılan yazının ekine konulur.
6.17 Acele hallerde evrak havale işlemleri, Başkan Yardımcılarınca kendi birimleri ile ilgili konularda derhal işlem yapılarak sonuçlandırılır ve önem arz eden konularda Başkan bilgilendirilir.
6.18 Mevzuatın bizzat Başkan tarafından imzalanmasını emrettiği yazı ve onaylarda yetki devri yapılamaz.
6.19 İmza yetkisinin verilmesine veya kaldırılmasına dair teklifler, ilgili birimlerin talepleri dikkate alınarak Bilgi İşlem Müdürlüğünce yürütülür.
6.20 İmza yetkisi devrinde, Başkanın her konuda havale, imza ve onay yetkisi saklıdır.

7- SORUMLULUK
 7.1 Bu Yönerge ile verilen yetkilerin tam ve doğru olarak kullanılmasından, uygulamanın Yönergeye uygunluğunun denetiminden ilgili amirler, evrakın muhafazasının temininden ilgili görevliler sorumludur.
 7.2 Evrak ve belgelerde paraf ve imzası bulunan her kademedeki memur ve amirler attıkları paraf ve imzadan müştereken ve müteselsilen sorumludur.
 7.3 Tekit yazıları yönetimde sağlıksızlığın bir göstergesi olduğundan, tekide meydan verilen birimlerde, birim amiri ile birlikte ilgili görevliler müştereken sorumludur.

8- İZİNLER
 İdare personeline ait izinlere ilişkin imza yetkilileri Yönergeye ilişik tabloda gösterilmiştir.

İKİNCİ BÖLÜM
İMZA YETKİLERİ

9-  BAŞKAN TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR ve ONAYLAR

1. Cumhurbaşkanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğine yazılan yazılar, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanının imzası ile gelen yazılara verilecek cevaplar, Başbakan imzası ile gelen yazıların cevapları ile Başbakanlığa sunulan yazılar, Bakanlıklardan Bakan imzası ile gelen yazılara verilecek cevaplar,
2. Genelkurmay Başkanı imzası ile gelen yazılara verilen cevaplar ile Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğine yazılan yazılar,
3. Valilikten Vali imzası ile gelen yazılara Başkanın görüş ve tekliflerini içeren cevabî yazılar,
4. Başkan adına görsel ve yazılı basına yapılacak yazılı açıklama metinleri,
5. Soruşturma onayları, ilk defa görevden uzaklaştırma ve göreve iade onayları, Devlet Memurlarının görevden uzaklaştırılmalarının devamına dair onaylar,
6. Teftiş Kurulu Müdürlüğünce sunulan Hıfz Onayları ve Teftiş Programları,
7. İç Denetim Birimince sunulan denetim plan ve program onayları ile İç Denetçilerce yazılan İç Denetim raporlarının Maliye Bakanlığı’na (İç Denetim Koordinasyon Kurulu) gönderilme yazıları,
8. Belediye Meclisi gündemine alınacak teklif yazıları,
9. Meclis kararlarının iade ve görüldü yazıları,
10. Stratejik plan, performans programı, bütçe çağrısı ve yıllık faaliyet raporu ile alakalı tebliğ,
11. Uluslararası kuruluşların başkan veya genel sekreterlerine yazılan yazılar,
12. Büyükşehir Belediye Başkanlarının imzası ile gelen yazılar,
13. Belediyemize naklen, açıktan atama veya görevlendirme yoluyla gelenlerin (işçi-memur-sözleşmeli) onayları, kurum dışı tüm görevlendirme onayları, nakil gidenlerin muvafakat yazıları,
14. Müdür ve üstü yöneticilerin kurum içi yer değiştirme ve görevlendirme onayları,
15. Başkan Yardımcılarının ve Birim Amirlerinin; izin belgeleri ve vekâlet onayları, ücretsiz izin onayları, görev ve çalışma belgeleri,
16. Memur Disiplin Kuruluna sevk onayları, İşçi- Memur Disiplin Kurulu üyelerinin tayin yazısı, Disiplin Kurulunca verilen (işçi-memur) cezalardan yönetmelik gereği onaylanması gerekenler,
17. Devlet Memurluğundan çıkarılma onayları, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında çalışan (memur-sözleşmeli) tüm personelin istifa kabul onayları, işçi personelin hizmet akdi fesih ve istifa kabul onayları,
18. Sicil Amirleri Yönetmeliğine göre sicil amiri olduğu personelin gizli sicil raporlarının düzenlenmesi ve performans değerlendirmelerinin yapılması,
19. Teftiş Kurulu Müdürlüğü’ne sevki uygun görülen konulara ilişkin inceleme onayları,
20. Valiliğe gönderilen ihale yasağı ile ilgili yazılar,
21.  Çatak Belediyesinin, sermayesine iştirak ettiği şirketlerin genel kurullarına Belediyeyi temsilen katılacaklara verilecek temsilcilik belgesi yazıları,
22. Yatırım programı,
23. Büyükelçiliklerle ve Başkonsolosluklarla yapılan yazışmalar (personelin çalışma belgeleri dışında),
24. Hukuk İşleri Müdürlüğünden görüş talep yazıları, dava açma ve davanın müracaata bırakılması onayları,
25. Kanun yollarına gidilmesinden vazgeçme onayları (Hukuk İşl. Md. ce uygulanacaktır.),
26. 4734 sayılı Kanun kapsamındaki İhale Onay Belgeleri, İhale Komisyonu Kurulması onayları,
27. 4734 sayılı Kanun kapsamındaki ihale şikâyet dilekçelerine cevap yazıları,
28. Kadroların kullanılması ile ilgili düzenlenen açıktan atama talep formu ve buna ilişkin yazılar, KPSS yoluyla memur alımları için ÖSYM, Devlet Personel Başkanlığı ve İçişleri Bakanlığı’na yazılan yazılar,
29. Taşınmazlarla ilgili Başkanlık Kıymet Takdir Komisyonu kurulmasına ilişkin onaylar,
30. Devlet Memurluğundan çıkarılma tekliflerinin Yüksek Disiplin Kuruluna havale onayları,
31. Müfettiş ve iç denetçi rapor sonuçlarının izlenmesi,
32. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 68. maddesi gereğince yapılan tüm derece terfi ve kadro nakli onayları, aday memurların asalet tasdik onayları,
33. Evrak Ayıklama ve İmha Komisyonu teşkili onayları,
34. Toplu İş Sözleşmesi müzakerelerine katılım yetki onayı,
35. Doğrudan temin yoluyla yapılacak işlere ait onaylar,
36. Belediye meclis gündemi ve meclis toplantısı davet yazıları,
37. İhale kararlarının nihai onayları,
38. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’ndan kaynaklanan “İta Amirliği” yetkisinden kaynaklanan işlemlere ilişkin onaylar,
39. 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 Sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu’ndan kaynaklanan “İhale Yetkilisi” yetki ve görevlerine ilişkin onaylar,
40. 5393 Sayılı Kanunun 49. maddesi gereği ilk defa çalıştırılacak sözleşmeli personelin hizmet sözleşmeleri ile yenilenen hizmet sözleşmeleri,
41. Müdürlerin görev ve çalışma belgeleri
42. Yukarıda belirtilenlerin haricinde Kanun, Yönetmelik ve ilgili mevzuat gereği Belediye Başkanı tarafından imzalanması gereken ve yetki devri mümkün olmayan tüm yazılar veya belgeler.

10- BAŞKAN YARDIMCILARININ İMZALAYACAĞI YAZILAR ve ONAYLAR
(Görev bölümüne göre ilgili başkan yardımcısı tarafından)
1. Başkanın görevi gereği makamında bulunmadığı ve acilen ulaşılamadığı zamanlarda; Başkan tarafından imzalanması gereken, ancak özellik ve ivediliği sebebiyle gecikmesinde sakınca bulunan yazılar,
2. Başkanın imzalayacakları dışında kalan bir direktifi, görüş ve öneriyi içeren genelge ve yazılar,
3. Başkanın olmadığı durumlarda, Başkanın görevlendirmesi üzerine 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 33. maddesi uyarınca Belediye Encümeni toplantılarına Encümen Başkanlığı görev ve yetkisi ile Başkanlık etmesi,
4. Kendisine bağlı birimlerin, encümende görüşülmesi gereken konularla alakalı yazı ve onayların paraflanması,
5. Bakanlıklardan bakan imzası dışında gelen yazılara verilecek cevaplar,
6. Kendisine bağlı müdürlüklerdeki müdür dışındaki diğer personelin (vekâlet, izin, istirahat görevli v.b. durumlarda) alınması gereken izin ve vekalet onayları, senelik izin belgeleri,
7. Başkanın imzasını gerektirmeyen ve hizmet akışı ile ilgili Başkan adına yazılan dış yazışmalar,
8. Başkan adına işyerlerinin çalışma ruhsatları,
9. Başkana sunulacak brifinglerin hazırlık çalışmalarını başlatma emir ve bildirileri,
10. Evrak imha listelerinin nihai imha karar onayları,
11. Te’kid yazıları,
12. Kendisine bağlı müdürlüklerin iç hizmet akışı ve düzenlenmesine ilişkin yazılar,
13. Kendine bağlı birimler arasında iç koordinasyonu sağlayıcı yazı veya talimatlar,
14. Kendisine bağlı müdürlüklerin faaliyetiyle ilgili konularda bütün kamu kurum ve kuruluşlarına yazılan bilgilendirme yazıları,
15. Kendine bağlı birimlerin ihtiyaçlarını belirleme ve bu ihtiyaçların karşılanmasına ilişkin yazı ve onaylar,
16. Proje kontrol heyeti oluşturulması onayı,
17. Demirbaş terkini onayları,
18. Belediyemizce kiraya verilen gayrimenkullere ilişkin kira sözleşmeleri,
19. Vali imzası ile gelenler hariç, vali yardımcısı ve İl Müdürlükleri ile yapılan rutin yazışmalar,
20. Müdür dışındaki personelin (işçi-memur) mazeret ve ücretsiz izin onayları, yurtdışı izin onayları ve yazıları.
21. Memur, işçi ve sözleşmeli personelin askere gidiş ve askerden dönüşte göreve başlatılmaları için alınması gereken ayrılış ve başlayış onayları
22. İşçi personelin, kadro müdürlükleri tarafından düzenlenen (toplu) yıllık izin listelerinin onayları ve Toplu İş Sözleşmelerinden kaynaklanan sendikal izin onayları,
23. Kendisine bağlı birimlerin topluca alınan yıllık izin teklif ve onay cetvellerinin ilgili kısmının imzalanması
24. İşçi personelin Disiplin Kuruluna sevk onayları,
25. Belediye Meclisi kararlarının Kaymakamlık ve Büyükşehir Belediyesine gönderilme üst yazıları
26. Hususi pasaport veya temdit yazıları ve formları
27. Ücret karşılığı çalışan stajer ögrencilerin müdürlüklerde görevlendirme onayları,
28. 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 41. Maddesi hükmü gereğince hazırlanacak Stratejik Plan ile ilgili hazırlık çalışmalarını koordinasyon görevi (Mali Hizmetler Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı tarafından uygulanacaktır.),
29. 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 76. Maddesi ve diğer ilgili mevzuat uyarınca toplanması gereken Kent Konseyi ile ilgili koordinasyon görevi (Kültür ve Sosyal İşl. Md. nün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı tarafından uygulanacaktır.),
30. 2886 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde yapılan kiralama sözleşmelerini imzalama yetkisi (İşlemi yapan birimin bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı tarafından uygulanacaktır.),
31. 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nun 134. maddesi uyarınca nikâh akdinin icrasına dair yetki verilmiş memurlar dışında nikâh kıyma yetkisi (tüm Başkan Yardımcıları tarafından uygulanabilecektir.)
32. 5393 sayılı Kanunun 26. maddesi gereğince Meclis Üyelerinin sorularına verilecek cevaplar (Yazı İşleri Md.nün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı tarafından uygulanacaktır.)

 11- HUKUK MÜŞAVİRİNİN İMZALAYACAĞI YAZILAR
1. Birimlerden gelen hukuki görüş talep eden yazılar,
2. İdareyi ilgilendiren her türlü hukuk, idare ve ceza davaları ile icra işlemlerini, ait olduğu yargı organı ile dairelerde temsil, ikame ve takip iş ve işlemleri ile ilgili yazılar,
3. Her türlü yargı organı, hâkim ve icra daireleri ile noterler tarafından İdareye izafeten yapılan tebligatların kabul işlemleri ile ilgili yazılar,
4. Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerine ilişkin hukuki görüş içeren yazılar,
5. İdari yargı mercilerinde Belediye Başkanlığı aleyhine açılan ve hazineyi ilgilendirmeyen davalarda, temyiz ve karar düzeltmeden feragat edilmesine ilişkin teklif yazıları.

12- MÜDÜRLERİN İMZALAYACAĞI YAZILAR
1. Başkan ve Başkan yardımcıları tarafından imzalanması gerekmeyen yazılar,
2. Gelen evrakın gerekli birime havale edilmek üzere ilgili makamlara sunulması (Yazı İşleri Müdürü tarafından uygulanacaktır),
3. Makamca görülmesi gerekmeyen evrakın gerekli birimlere havalesi (Yazı İşleri Müdürü ve Yazı İşleri Müdürlüğü emrinde çalışan genel kayıt personeli tarafından uygulanacaktır.),
4. Başvuru dilekçelerinin incelenmesi veya bilgi istenmesi için kuruluşlara veya ilgilisine yazılan yazılar,
5. Sicil Amirleri Yönetmeliğine göre sicil amiri olduğu personelin gizli sicil raporlarının düzenlenmesi ve performans değerlendirmelerinin yapılması,
6. Personelin topluca alınan yıllık izin onaylarının teklifi ve onaylandıktan sonra uygulanması, kendisine bağlı memur personelin 657/104. madde D bendi gereği talep ettikleri mazeret izinlerine ait dilekçelerine uygun görülüp, görülmediğine dair derkenaren açıklama getirilmesi,
7. Kendisine bağlı personelin sağlık izinlerine ait yazılar, kendisine bağlı personelin yıllık izin belgelerinin teklifi (daha sonra Başkan Yardımcısı imzasına da sunulacaktır.),
8. Hakediş dosyası ile ilgili Kesin Muayene Raporu, Hakediş Raporu ve dosya ile ilgili diğer yazışmalar,
9. Hizmet akışı ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelik v.b. mevzuat gereği imzalanması gereken yazılar,
10. Personelin disiplin uygulamalarına ilişkin mevzuat gereği imzalaması gereken yazılar,
11. Üst makama teklif yazıları,
12. Müdürlük içi talimat yazıları,
13. Muhtelif düzenlemelere ait bilgilendirme yazıları,
14. Emir ve icra niteliği taşımayan müdürlükler arası yazılar,
15. İlçe belediyelerine gönderilen kendi birimiyle ilgili bilgi yazıları,
16. Müdürlükçe yeniden ilgi kurulan yazı ekleri, evrak suretleri parafı veya “aslı gibidir” onayı ile te’kid yazıları,
17. Maaş bordroları ve dosya ile ilgili diğer yazışmalar,
18. Mütekabiliyet esasına göre dış yazışmalar, periyodik, rutin olarak yapılan, istatistiksel bilgi içeren, icra niteliği olmayan, mahiyeti itibariyle üst makamca imzalanması gerekmeyen dış yazışmalar,
19. Vekâlet bırakırken bir üst makama teklif yazısı,
20. Malzeme hizmet dışı tutma raporu onayı ve demirbaş terkini onayı için teklif yazılarının parafı,
21. Dava dosyaları hakkında yazılan müdürlük görüşleri,
22. Başkan Yardımcıları ve müdürler dışındaki personelin görev ve çalışma belgeleri (İnsan Kaynakları ve Eğitim  Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
 23. Kıymetli evrak talebi, malzeme talep yazıları ve malzeme sarf raporu onayı,
24. Müdürlüğün maaş ve Taşınır Kayıt Kontrol Yetkililerinin, v.b. teklif yazıları,
25. Amme alacaklarıyla ilgili ödeme emirleri ile haciz varakaları ve üst yazıları, (Mali Hizmetler Müdürü tarafından uygulanacaktır),
26. Devlet İhale Kanunu ve Kamu İhale Kanununa göre yapılan ihalelerde kesin ihale tebliği ve diğer yazışmalar, ( 2886 S.D.İ.K. Emlak ve İstimlak Müdürlüğü- 4734 S.K.İ.K. Destek Hizmetleri Müdürlüğü)
27. Memur personelin kademe ilerleme onayları (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
28. İşçi-memur-sözleşmeli personelin işe giriş, çıkış bildirgeleri (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
29. İşçi-memur maaş nakil ilmühaberleri, (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
30. Daimi yevmiyeli kadrolu işçilerinin toplu sözleşmede belirtilen sendikal izin onayları dışındaki ücretli sosyal izin onayları, (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
31. Tüm memur personelin yurt dışında geçirecekleri yıllık ve mazeret izinleri ile ilgili onay dışındaki yazışmalar ((İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
32. Teftiş Kurulu Müdürlüğü tarafından birimlere gönderilen “Cevaplı Raporlar”da tenkit edilen konulara verilecek olan cevaplara ilişkin yazılar,
33. İşin mahiyetine göre hazırlanacak özel, idari ve teknik şartnameler ve buna benzer tip şartnameler,
34. Kesin teminat iadesi onayları.
35. Geçici teminat iade yazıları,
36. Müdürlük içi koordinasyonun temini ile ilgili teklif onayları,
37. Hakediş raporlarının onayları,
38. Proje onayları,
39. Birimi ile alakalı iç görevlendirme onayları,
40. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki ihalelerle ilgili olarak; gerekli yazışmaları yapmak üzere davet, ön yeterlilik, ön yeterliliği uygun görülmeyen teklif vermeye davet, aşırı düşük sorgulaması, komisyonların teklif veya başvuru ekinde yer alan belgelerin doğruluğunu teyit için gerekli gördükleri belge ve bilgilerin istenmesi yazıları, karar asıllarının tasdiki, ihale sürecinde yapılan yazışmalar (ilan, davet yazıları... vs.),
41. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamı dışındaki ihalelerle ilgili olarak, ihale sürecinde yapılan yazışmalar (ilan, davet yazıları... vs.), üzerinde ihale kalmayan isteklilere ait geçici teminat iade yazıları, birimlere gönderilen veya mahkemelerce istenen ihale ve encümen karar suretlerinin tasdiki,
42. Üst amirlerin imzasını gerektiren yazıların parafları,
43. Kendisine bağlı çalışan aday memurların asalet tasdik teklif yazıları, staj değerlendirme formlarının imzalanıp, onaya sunulması,
 44. Stajer öğrencilerin staj sözleşmeleri (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
45. Kendisine bağlı çalışan stajer öğrencilerin okullarına yazılan yazılar,
46. Hususi pasaport ve pasaport temdit formlarının ilgili kısımları (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
47. İcra müdürlükleri veya başka kurumlardan, ilan edilmek üzere gönderilen yazıların ilan tutanakları ve ilgili kurumlara yazılan üst yazıları (Yazı İşleri Müdürü tarafından imzalanacaktır.),
48. 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 41. Maddesi hükmü gereğince hazırlanacak Stratejik Plan, Performans proğramı ve Faaliyet raporu ile ilgili hazırlık çalışmalarının yürütülmesi görevi, (Bilgi İşlem Müdürlüğünce uygulanacaktır.),
49. 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 76. Maddesi ve diğer ilgili mevzuat uyarınca toplanması gereken Kent Konseyi ile çalışmaların yürütülmesi görevi, (Kültür ve Sosyal İşl. Müdürlüğü tarafından uygulanacaktır.),
50. “Harcama Yetkilisi” yetki ve görevinden dolayı imzalanması gereken evrak, (Bütçe ile ödenek tahsis edilen birim amirleri tarafından kullanılacaktır.)
51.  Başkan tarafından verilecek diğer iş ve işlemler.

13-GENEL HÜKÜMLER
1. Bu Yönerge ile devredilen yetkiler her aşamada Belediye Başkanının onayı ile geri alınabilir.
2. Verilen bu yetkileri kullananlar, kullandıkları yetkiler nedeniyle doğacak her türlü sorumluluğu  kabul etmiş sayılırlar.
3. Başkan Yardımcıları ve birim amirleri bütün iş ve işlemlerin mevzuata uygun ve yukarıda açıklanan çerçeve içinde yürütülmesinden sorumludurlar.

14- YÖNERGEDEKİ BOŞLUKLAR
Bu Yönergede sayılmayan, tasnif ve tarif edilmeyen hususlarda emsalleri dikkate alınır. Tereddüt edilen hallerde Başkanın emrine göre hareket edilir.

15-YÜRÜRLÜK VE YÜRÜTME
1. 10 maddeden oluşan iş bu Yönerge, Çatak Belediye Başkanı tarafından yürütülür.
2. Bu Yönerge, Çatak Belediye Başkanı tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

O N A Y

…./03/2017

Hacı Asım Akgül
Belediye Başkanı

 

 

Mahallelerimiz

Ağaçlık, Akçabük, Alacayar, Aşağınarlıca, Atlıhan,Bilgi, Boyunpınar, Çılga, Dalbastı, Derebaşı, Dokuzdam, Eliaçık, Görentaş, Işınlı, Kaçıt, Konalga, Korulu, Narlı, Onağıl, Övecek, Sırmalı, SözverenSugeldi,Teknecik,Toyga, Uzuntekne, Yukarınarlıca

Sosyal Medya

Adresimiz

Adres : Çatak belediye Başkanlığı, Cumhuriyet mahallesi, Atatürk caddesi, No: 7, Çatak, Van

Tel      : +90 432 512 28 91

WhatsApp   : 0530 028 10 10

Mobil : 0507 518 06 81

E-Mail : catakbelediyesi@catak.bel.tr